حمیدرضا کفاش با بیان این مطلب گفت: موضوع فضای مجازی و نحوه حضور دانش آموزان در این فضا از دغدغه های جدی آموزش و پرورش است. من به عنوان نماینده آموزش و پرورش در شورای عالی مجازی مسوول تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی هستم. از همین رو طرح ایجاد شبکه های اجتماعی برای دانش آموزان را به این شورا ارائه داده ایم.
کفاش ادامه داد : دستور کارهای این شورا بسیار زیاد است هنوز نوبت به بررسی طرح آموزش و پرورش نرسیده است، قطعاً زمانی که نوبت به ارائه طرح ما برسد به صورت جدی از آن دفاع خواهیم کرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش درباره اینکه چه زمانی قرار است طرح شبکه های اجتماعی درشورای عالی فضای مجازی ارائه شود، گفت: با توجه به زیاد بودن دستورکارها هنوز زمان دقیق آن را نمی دانم. در حال حاضر اعضای شورا مشغول بررسی پیوست فرهنگی رایتل هستند که با توجه به ضرورت این موضوع جلسات شورا هر هفته برگزار می شود.
کفاش در توضیح بیشتر شبکه های اجتماعی دانش آموزی و اینکه آیا قرار است این شبکه نمونه ای مانند فیس بوک باشد، گفت: ما کاری به شبکه فیس بوک نداریم، طراحی و تولید محتوای این شبکه برعهده آموزش و پرورش است. در صدد هستیم تا در این شبکه اجتماعی ابتدا دانش آموزان ممتاز کشور پس از انقلاب اسلامی را با هم مرتبط کنیم تا آنها تجربیات و اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند.
وی تصریح کرد: منظور از دانش آموزان ممتاز ، دانش آموز در همه ابعاد درسی، اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی است که قطعاً تعداد آنها از میلیون تجاوز می کند و انتقال این تجربیات به دانش آموزان فعلی می تواند در موفقیت آنها تاثیرگذار باشد.
کفاش با بیان اینکه هنوز اسم خاصی برای این شبکه اجتماعی دانش آموزی در نظر گرفته نشده است، گفت: پس از آنکه طرح آموزش و پرورش در شورای عالی مجازی مطرح و بررسی شد، جزییات نحوه ایجاد این شبکه اجتماعی را اعلام می کنیم.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تصریح کرد: البته وزیر آموزش و پرورش برای انجام طرح های مطالعاتی فضای مجازی و ایجاد شبکه های اجتماعی یک میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است.
دبیرستان
انرژی اتمی، وابسته به سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران در سال 1369
با هدف کسب مدارج علمی همراه با نهادینه کردن فضایل اخلاقی در دانشآموزان در محیطی سرشار از آموزههای اخلاقی، همراه با پتانسیل بالای علمی و برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران تأسیس شد.
مأموریت سازمانی:
1ـ ایجاد الگوی مناسب برای تغییر نگرش مدیریت در آموزش بخش متوسطه.
2ـ تربیت دانشمندان و پژوهشگران آیندهی ایران اسلامی با سمت دهی انگیزهها و آموزشهای عمیق علوم پایه.
3ـ تعیین نگرش دینی و عرق ملی در بین دانشآموزان فرهیخته.
چشماندازها:
* کسب جایگاه اول علمی در عرصه داخلی و حضور برتر در المپیادهای کشوری.
* نمایشگاهی دائم جهت بازدید مدیران توسعه جو از سراسر کشور.
* سرمنشاء نوآوریهای علمی و فرهنگی در سطح جهانی و کشوری در مقطع متوسطه.
* گردآوری برترین کادر آموزشی و دانشآموزان شهر تهران در راستای یک هدف
* توجه بیشتر به یادگیری بجای یاددهی با روشهایی مانند «معلم پژوهنده» و «سازمان یادگیرنده».
* هم راستا سازی اهداف آموزشی و فرهنگی در قلب و ذهن دانشآموزان با استفاده از هم افقسازی نگاه دبیران، مربیان و مدیران.
براساس همین اهداف و سیاستها، مدیریت و کادر
دبیرستان انرژی اتمی اعتقاد پیدا کرد که کسب مدارج علمی در راستای دستیابی
به اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران، بزرگترین جهاد علمی و جنبش نرمافزاری است که مقام معظم رهبری همواره بر آن تأکید داشتهاند.
دبیرستان انرژی اتمی دانشآموزان را ارزشمندترین
سرمایه حال و آینده کشور دانسته و برای آنان حداکثر تلاش و کوشش مادی و
معنوی را به کار بسته و با اعتقاد و به کارگیری فنآوری و تکنولوژی روز بستری مناسب و ساختاری جدید برای بهبود کیفیت آموزش فراهم آورده است.
توجه به درخواست مردم، اهمیت دادن به استعدادهای فردی دانشآموزان، ایجاد کار گروهی و افزایش روح سازمانی در بین دبیران و کادر آموزشی دبیرستان، صداقت، شفافسازی، مردم داری و تلاش همراه با نوآوری از دستآوردهای دبیرستان انرژی اتمی در 20 سال گذشته است.