حامد امراللهی

مدرس عربی کنکور - مؤسس بانک کتاب «اَلو کتاب تهران» - تخفیفی ترین سایت فروش کتاب «www.aloketabtehran.com»

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

نگار امیر بیک - زبان انگلیسی و فرانسه

خانم نگار امیر بیک (09124203674)

متولد سال 66
وضعیت تأهل: متأهل
تحصیلات:  فوق لیسانس زبان فرانسه  دانشگاه علامه طباطبائی و فارق التحصیل دوره پیشرفته مدرسی زبان انگلیسی
سابقه : تدریس زبان انگلیسی و فرانسه در موسسات زبان سرا ، شکوه اندیشه ، سیما و تدریس خصوصی 
افتخارات : رتبه یک رشته زبان کنکور دانشگاه آزاد 1386، کسب مدارک FCE ,CAE،  CPE
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
حامد امراللهی

اختصاص یک میلیارد تومان برای ایجاد شبکه های اجتماعی دانش آموزی


اختصاص یک میلیارد تومان برای ایجاد شبکه های اجتماعی دانش آموزی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش از اختصاص اعتبار یک میلیارد تومانی برای ایجاد شبکه های اجتماعی دانش آموزی و مطالعات فضای مجازی خبر داد.

حمیدرضا کفاش با بیان این مطلب گفت: موضوع فضای مجازی و نحوه حضور دانش آموزان در این فضا از دغدغه های جدی آموزش و پرورش است. من به عنوان نماینده آموزش و پرورش در شورای عالی مجازی مسوول تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی  هستم. از همین رو طرح ایجاد شبکه های اجتماعی برای دانش آموزان را به این شورا ارائه داده ایم.

کفاش ادامه داد : دستور کارهای این شورا بسیار زیاد است هنوز نوبت به بررسی طرح آموزش و پرورش نرسیده است، قطعاً زمانی که نوبت به ارائه طرح ما برسد به صورت جدی از آن دفاع خواهیم کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره اینکه چه زمانی قرار است طرح شبکه های اجتماعی درشورای عالی فضای مجازی ارائه شود، گفت: با توجه به زیاد بودن دستورکارها هنوز زمان دقیق آن را نمی دانم. در حال حاضر اعضای شورا مشغول بررسی پیوست فرهنگی رایتل هستند که با توجه به ضرورت این موضوع جلسات شورا هر هفته برگزار می شود.

کفاش در توضیح بیشتر شبکه های اجتماعی دانش آموزی و اینکه آیا قرار است این شبکه نمونه ای مانند فیس بوک باشد، گفت: ما کاری به شبکه فیس بوک نداریم، طراحی و تولید محتوای این شبکه برعهده آموزش و پرورش است. در صدد هستیم تا در این شبکه اجتماعی ابتدا دانش آموزان ممتاز کشور پس از انقلاب اسلامی را با هم مرتبط کنیم تا آنها تجربیات و اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند.

وی تصریح کرد: منظور از دانش آموزان ممتاز ، دانش آموز در همه ابعاد درسی، اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی است که قطعاً تعداد آنها از میلیون تجاوز می کند و انتقال این تجربیات به دانش آموزان فعلی می تواند در موفقیت آنها تاثیرگذار باشد.

کفاش با بیان اینکه هنوز اسم خاصی برای این شبکه اجتماعی دانش آموزی در نظر گرفته نشده است، گفت: پس از آنکه طرح آموزش و پرورش در شورای عالی مجازی مطرح و بررسی شد، جزییات نحوه ایجاد این شبکه اجتماعی را اعلام می کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تصریح کرد: البته وزیر آموزش و پرورش برای انجام طرح های مطالعاتی فضای مجازی و ایجاد شبکه های اجتماعی یک میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حامد امراللهی

تعداد دانش‌آموزان تهرانی چقدر است؟

سال تحصیلی 93-92 با حضور یک میلیون و ۸۰ هزار دانش‌آموز تهرانی برگزار شد که از این تعداد ۹۱ هزار دانش‌آموز وارد پایه هفتم می‌شوند.

 در مقطع ابتدایی 560 هزار دانش‌آموز، مقطع متوسطه اول 90 هزار، متوسطه دوم 320 هزار و رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش شاهد حضور 20 هزار دانش‌آموز در کلاس درس بودیم.

تعدادی از مدارس در طول تابستان با کمک‌های مردمی و خیرین هوشمند شدند و هم‌اکنون در شهر تهران 1600 مدرسه هوشمند داریم که از یک کلاس درس تا تمام هوشمند هستند، در هر منطقه تهران به طور میانگین مدارس از 10 تا 100 درصد هوشمند هستند و بیشترین مدارس هوشمند را در منطقه 16 و 19 تهران داریم.
 
بیشترین تعداد دانش‌آموز در منطقه 4 و 5 تهران هستند که در منطقه 4 بیش از 114 هزار و در منطقه 5 نیز بیش از 108 هزار دانش‌آموز درس می خوانند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حامد امراللهی

دبیرستان مفید


مدرسه مفید قدمتی نزدیک به ٤٠ سال دارد؛ یعنی زمانی که موسسان موسسه خیریه مکتب امیرالمومنین(ع)، با محوریت حضرت ایت الله موسوی اردبیلی بر آن شدند تا با هدف اشاعه فرهنگ دینی، مدرسه ای را تاسیس کنند. این مدرسه سال۱۳۵۱ در حوالی میدان انقلاب، با مدرسه راهنمایی آغاز به کار کرد. پس از مدتی با تاسیس دبیرستان، به خیابان زنجان منتقل شد . بعد از گذشت بیش از دو دهه، دبیرستان و راهنمایی مفید دو نیز در سالهای ۷۱و ۷٦ در منطقه قیطریه تهران، در بلوار کاوه تاسیس شدند. شعبه سوم دبیرستان مفید، با گرایش رشته علوم انسانی علاوه بر رشته ریاضی و فیزیک در سال ٨۳ در حوالی میدان ونک آغاز به کار کرد. پس از آن، با توجه به احساس ضرورت و اهمیت مقطع دبستان، واحد پیش دبستان و دبستان مفید نیز در سال ٨٨ در خیابان شریعتی فعالیت خود را آغاز کرد. از سال تحصیلی ۹٠-۹۱ دو واحد پیش دبستان و دبستان پسرانه یکی در منطقه دو تهران و دیگری در قم آغاز به کار کردند. همچنین مجتمع دخترانه نیز در این سال تاسیس شد. هم اکنون مجتمع آموزشی مفید، با سه پیش دبستان و دبستان، دو مدرسه راهنمایی و سه دبیرستان پسرانه به همراه مجتمع آموزشی دخترانه، پذیرای فرزندان شما خواهد بود.
 
مفید از نگاه موسس آن؛ حضرت آیت الله موسوی اردبیلی
 
  انگیزه تشکیل مجتمع آموزشی مفید
در دوره طاغوت، ما در قم بودیم. احساس کردیم حوزه های علمیه باید روز به روز به جامعه نزدیکتر شوند و در لاک خود نباشند. به این نتیجه رسیدیم که تبلیغ دین، به شکل سنتی، دیگر کارساز نیست. باید از راه های جدید وارد می شدیم. در تهران، مسجد نیمه سازی در خیابان نصرت بود. ما فعالیت خود را در آن مسجد آغاز کردیم. برای نیل به اهداف گفته شده، به فکر راه اندازی دانشگاه افتادیم. بعد فهمیدیم باید از پایه شروع کنیم. به فکر ساختن مدرسه افتادیم. پیش آقای روزبه رفتیم، خدا رحمتش کند. با ایشان صحبت کردیم. ایشان به ما کمک فکری کرد. در نزدیک دانشگاه تهران ما یک ساختمان داشتیم. آقای روزبه آمد و آن محل را دید. ما در همان ساختمان، مدارس مفید را بنا نهادیم. وقتی که مفید را ساختیم، مشکلاتی داشتیم. پول کمی داشتیم. گاهی من خودم آن جا با کارگران مشغول کار می شدم. دوستان هم از مسجد می آمدند، میرفتیم و در آن جا کار میکردیم.
 
شیوه اداره مفید
مفید به سبک خاصی اداره میشد. از اول من نظرم این بود که انسانهای سالم در آنجا درس بخوانند. مدیرآنجا سالم باشد. مدرسان سالم باشند. حتی خادم مدرسه باید سالم باشد. خدا دسته ای از انسانهای خوب را به کمک ما فرستاد. ٓانها در مفید زحمت کشیدند. الان به حمدالله مدارس مفید، چند هزار فارغ التحصیل دارند. اینها اکثرا در هر کجا که هستند، در هر رشته ای که درس خوانده اند، آدمهای مفید، خادم، سودمند و مومنی هستند. اگر خداوند در روز قیامت از من بپرسد به شما این قدر عمر دادیم، امکانات دادیم، توفیق دادیم، با اینها چه کار کردی؟ من هر چه فکر میکنم، دستم خالی است. تنها چیزی که برای من امید بخش است، همین مدارس مفید و دانشگاه مفید است.
 
علت انتخاب نام مفید برای مدارس
مرحوم مفید را در دوره خودش «ابن المعلم» صدا میزدند. ایشان در میان تشیع خیلی در علم کلام کار کرده و متبحر بوده است. مرحوم مفید وقتی از دنیا رفته، مردم گفته اند: «خداوند ما را به وسیله ابن المعلم نجات داد.» ایشان در جامعه کنونی ما ناشناخته بود. من تصمیم گرفته بودم هر چه موسسه آموزشی داشته باشم، به نام مفید باشد. الان دانشگاه مفید هم به همین مناسبت نامگذاری شده است
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حامد امراللهی

دبیرستان انرژی اتمی ایران

دبیرستان انرژی اتمی، وابسته به سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران در سال 1369 با هدف کسب ‏مدارج علمی همراه با نهادینه کردن فضایل اخلاقی در دانشآموزان در محیطی سرشار از آموزههای اخلاقی، ‏همراه با پتانسیل بالای علمی و برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران تأسیس شد. ‏
 
 
مأموریت سازمانی:
‏1ـ ایجاد الگوی مناسب برای تغییر نگرش مدیریت در آموزش بخش متوسطه. ‏
‏2ـ تربیت دانشمندان و پژوهشگران آیندهی ایران اسلامی با سمت دهی انگیزهها و آموزشهای عمیق علوم پایه.
‏3ـ تعیین نگرش دینی و عرق ملی در بین دانشآموزان فرهیخته.
 
 
چشماندازها: ‏
‏* کسب جایگاه اول علمی در  عرصه داخلی و حضور برتر در المپیادهای کشوری.
‏* نمایشگاهی دائم جهت بازدید مدیران توسعه جو از سراسر کشور.
‏* سرمنشاء نوآوریهای علمی و فرهنگی در سطح جهانی و کشوری  در مقطع متوسطه.
‏* گردآوری برترین کادر آموزشی و دانشآموزان شهر تهران در راستای یک هدف
‏* توجه بیشتر به یادگیری بجای یاددهی با روشهایی مانند «معلم پژوهنده» و «سازمان یادگیرنده»‏.
‏* هم راستا سازی اهداف آموزشی و فرهنگی در قلب و ذهن دانشآموزان با استفاده از هم افقسازی نگاه ‏دبیران، مربیان و مدیران. ‏
براساس همین اهداف و سیاستها، مدیریت و کادر دبیرستان انرژی اتمی اعتقاد پیدا کرد که کسب مدارج ‏علمی در راستای دستیابی به اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران، بزرگترین جهاد علمی و جنبش نرمافزاری ‏است که مقام معظم رهبری همواره بر آن تأکید داشتهاند. ‏
دبیرستان انرژی اتمی دانشآموزان را ارزشمندترین سرمایه حال و آینده کشور دانسته و برای آنان حداکثر تلاش ‏و کوشش مادی و معنوی را به کار بسته و با اعتقاد  و به کارگیری فنآوری و تکنولوژی روز بستری مناسب و ساختاری ‏جدید برای بهبود کیفیت آموزش فراهم آورده است. ‏
توجه به درخواست مردم، اهمیت دادن به استعدادهای فردی دانشآموزان، ایجاد کار گروهی و افزایش روح ‏سازمانی در بین دبیران و کادر آموزشی دبیرستان، صداقت، شفافسازی، مردم داری و تلاش همراه با نوآوری ‏از دستآوردهای دبیرستان انرژی اتمی در 20 سال گذشته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حامد امراللهی

اولویت های وزارت آموزش و پرورش در سال 1393

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس به اولویت‌های سال 93 این وزارتخانه اشاره کرد و اظهار داشت: حدود 750 مسئله را در آموزش و پرورش در این مدت شناسایی کردیم.

وی ادامه داد: این مسائل را طبقه‌بندی و اولویت‌گذاری کردیم و به چهار اولویت رسیدیم که شامل
1-  ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی،
2- ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش،
3- عملیاتی کردن بودجه آموزش و پرورش 
4- توسعه مشارکت همه‌جانبه 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حامد امراللهی

وحید کبریایی - حسابان و هندسه

آقای وحید کبریایی (09358433154)

سن: 23 سال
وضعیت تأهل: مجرد
تحصیلات: لیسانس عمران از دانشگاه خواجه نصیر
سابقه : تدریس هندسه و حسابان در دبیرستان های مفید و دانشگاه شریف + معاون آموزشی اتحادیه انحمن اسلامی دانش آموزان تهران
افتخارات : دارنده مدال برنز المپیاد ریاضی کشوری
۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۱

زهرا صبوریان - شیمی

خانم زهرا صبوریان


متولد سال 67
تحصیلات:
کارشناسی ارشد مهندسی متالورژی از دانشگاه علم و صنعت
کارشناسی شیمی دانشگاه شهید بهشتی
دیپلم ریاضی مجتمع آموزشی بانوامین

سابقه کاری : موسسه آموزشی ماهان - موسسه آموزشی قلمچی - انتشارات نشر گسترش
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱
آموزان

مهدی کبریایی - شیمی

مهدی کبریایی (09124857970)
سن: 26 سال
جنسیت: مرد
وضعیت تأهل: متأهل
تحصیلات: فوق لیسانس مهندسی متالوژی از دانشگاه شهید بهشتی
سابقه تدریس در مدارس: مفید، دانشگاه شریف

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

مهرداد ملاصالحی - شیمی

آقای مهرداد ملاصالحی (09121462161)

وضعیت تأهل: متأهل
سوابق تدریس در مدارس: مفید و ...
۰ نظر